A bukaresti Henri Coanda nemzetközi repülőtér Románia legnagyobb és Délkelet-Európa egyik legjelentősebb repülőtere. 17km-re észak-nyugatra helyezkedik el a várostól, IATA-kódja az itt található Otopeni városra utal. Jelenlegi nevét 2004 májusában kapta Henri Coanda gépészmérnökről, a Coanda-hatás leírójáról, akit a románok a sugárhajtású repülőgép feltalálójának tartanak.
A repülőtér 2014-ben 8,3 millió utast fogadott, 92.000 gépmozgással. Ez a létesítmény a TAROM nemzeti légitársaság központja, de bázis a Blue Air és a Wizz Air számára is.
A repülőtérnek egy terminálja, két utascsarnoka van, 32 kapuval, 14 utashíddal büszkélkedhet. Három fázisban kerül felújításra, most a másodiknál tartanak, amely az érkezési és az indulási csarnok bővítésére, 15 új utaskapu megépítésére koncentrál, 4500 utas óránkénti forgalmát előirányozva. Az utolsó ütemben a Henri Coanda 2 Terminál felhúzása kerül sorra, amely négy különböző épületből fog állni, és egyenként 5 millió utas fogadására lesz képes. Ezzel az új terminál 2023-ra 20 millió vendéget tud majd kezelni, amellyel a régióban vezető szerepet tölthet be.
Bukarest leggyakrabban repült viszonylatai sorrendben:
London, Bécs, Párizs, Isztambul, Róma.
A repteret közvetlen vonatkapcsolat szolgálja ki, ez a városban a Főpályaudvarig fut. A reptéri állomásig shuttle buszokkal lehet eljutni a termináloktól. A fejlesztések magukkal vonják az M6 metró reptéri épületig nyúló kiépítését.
A Henri Coanda repülőteret a RATB busz-rendszer szolgálja még ki. A 780-as járat ugyancsak a pályaudvarig jár, míg a 783-as a belvárost veszi célba.