A dubaji Al Maktoum nemzetközi repülőtér a Dubai World Central kereskedelmi komplexum részeként került 2010-ben megépítésre, 37 km-re dél-nyugatra Dubajtól. Bár 2015 elején még csak egy maroknyi légitársaság használja a kikötőt, a 140 km2-en elterülő létesítmény 160 millió utas fogadását teszi lehetővé éves szinten, ami példátlan méreteket vetít előre. 12 millió fogadott tonna összsúllyal a világ legnagyobb teherforgalmat generáló repülőtere lesz.
A terület végleges kiépítését korábban 2017-re saccolták, de az bizonyosan több éves csúszással valósul majd meg. Az egyértelmű, Dubaj két repterének felfoghatatlan mértékű fejlesztésével a város ki akarja sajátítani a csomóponti szerepet a kenguru–útvonalon (Ausztrália-Anglia) és egyáltalán, Ázsia/Óceánia és Európa/Afrika között.
A reptér 5 kifutója egy azonos időben négy fogadását teszi majd lehetővé. Három utasterminál, egy az Emirates-nek szentelve, egy a többi klasszikus légitársaságot kiszolgálva egy pedig a fapadosokra koncentrálva fog működni. A Dubaj Nemzetközi Repülőtérrel expressz vasút fogja összekötni és kap megállót a Dubai metro vonalán is. Az összköltséget 82 milliárd dollárra teszik, a méretek megértéshez egy adalék, hogy 100.000 parkolóhelyet építenek ki.
Az Al Maktoum nemzetközi repülőteret 2013-ban hivatalosan a Nas Air és a Wizz Air érkező járataival adták át. A Wizz Air jelenleg 3 desztinációról repül ide, Budapest, Bukarest és Szófia tartozik közéjük.