A Narita nemzetközi repülőtér Tokió elsőszámú nemzetközi reptere. 57.5 km-re keletre található a várostól, ami a kezdetektől komoly kritikákra ad okot, bár a korai hosszas transzfer időkön későbbi fejlesztésekkel jelentősen sikerült faragni.
Ázsia és Amerika kapcsolatában kiemelt szerepe van a repülőtérnek. 36 millió utast kezelt 2014-ben, ami csak azért nem emeli a legforgalmasabb légikikötők közé, mert a másik tokiói reptérrel, a Hanedával megosztoznak forgalomban. Teherszállításban ugyanakkor a világ 10. legnagyobb csomópontjának számít.
Bázis reptere a nemzeti légitársaságnak, a Japan Airlines-nak, ezentúl az All Nippon Airways-nek és két fapadosnak, a Jetstar Japannek és a Vanilla Airnek. Ázsiai elosztó-központja a Delta Air Lines-nak és a United Airlines-nak.
Megépítését a Haneda 60-as évekbeli túlzsúfoltsága indokolta, annak központi elhelyezkedése további terjeszkedést nem engedélyezett. A repülőtér jelenleg 2 kifutóval működik, egy harmadik megépítése szükséges volna és kész tervekkel rendelkezik, de egyelőre az érintett területek lakossága ehhez nem járult hozzá. Így kapacitása évi 235.000 gépmozgás, óránként 46 felszállással.
Két terminál épült. A 4 szintes 1-es egy szatellit terminál északi szárnyra, központi épületre és déli szárnyra osztva. Az északi szárny a SkyTeam partnereket szolgálja ki, a déli pedig a Star Alliance-t.
A 2-es terminál egy főépületből és egy szatellit létesítményből áll, a Japan Airlines a T2 elsődleges felhasználója, kiegészülve néhány Oneworld céggel, a China Airlines-szal, a China Eastern Airlines-szal, az Emirates-szel,és a Philippine Airlines-szal. T2-től északra most nyílik meg egy fapados terminál 50.000 fős kapacitással.
A reptér mind expressz, mind városi vasúttal elérhető (JR East és Keisei), megállóval mindkét terminálnál. A Narita Express két irányból is körberohanja Tokiót. Az Airport Narita az elővárosi változat, 15 plusz megállóval. A Keisei Skyliner expressz is gyors megoldást jelent.
Busszal mind Tokió belvárosába, mind Oszakába és Kiotóba el lehet jutni, bár a forgalmi dugók lassabbá teszik, mint a vonatozás.
Hanedára, a másik reptérre való átjutásra két órát érdemes rászámolni. Vonattal a Keisei nyújt direkt összeköttetést, az Airport Limousine Bus pedig busszal kínál hasonló opciót.