Az 1994-ben megnyílt oszakai Kanszai nemzetközi repülőtér egy mesterséges szigeten fekvő nemzetközi repülőtér az Oszakai-öbölben, 38 km távolságra dél-nyugatra a város szívétől. Kialakításakor – tanulva a tokiói példából – elsődleges szempont volt a zajszennyezés csökkentése. Megépítését a korábbi nemzetközi repülőtér tehermentesítése indokolta, mely most már csak belföldi kikötőként üzemel. Vonzáskörzetébe tartozik Kiotó, Kobe és Oszaka városa.
A kezdetekkor a magas építési költségek következtében a világ második legdrágább repterének számított, ám mára közel 20 milliós forgalmat bonyolít, amelynek kétharmada nemzetközi utazó. 780 heti járatot küld Ázsiába és Óceániába, 59-et Európába és Közel-Keletre, 80-at Észak-Amerikába –ezzel a teljesítménnyel fontos ázsiai csomóponttá nőtte ki magát. Közvetlen vetélytársa koreai Incshon repülőtér. Kanszai központul szolgál a Japan Airlinesnak, az All Nippon Airwaysnek és Japán első nemzetközi fapados légitársaságának, a Peach-nek.
A repülőtér számára egy 4 km hosszú és 1 km széles mesterséges szigetet terveztek az öbölben. A mérnököknek szembe kellett nézniük a súlyos földrengések kiemelkedően nagy lehetőségével és a tájfunokkal, melyek akár 3 m-es hullámokat szabadíthatnak a szigetre.
A sziget az építkezés a vártnál sokkalta többet, 8 m-t süllyedt, ami miatt ez a konstrukció lett a legdrágább modern kori civil vállalkozás, ami 20 év tervezőmunkát, 3 éves építkezési időt és sok milliárd dollárt emésztett fel.
Az 1-es Terminál egy négy emeletes csarnok. 1,7 km-es hosszúságával jelenleg a világ egyik leghosszabb repülőtéri terminálja. A folyamatos süllyedés miatt az épület "állítható" oszlopokon nyugszik, melyek magassága tömör fémlapok becsúsztatásával növelhető.
Terminal 2, alacsonyabb költségeivel, a fapadosok részére fenntartott létesítmény. Kifejezetten a Peach kérésére egy igen egyszerű, egyszintes csarnokot hoztak létre, spórolva a liftek, légkondicionálás, utashídak költségén. Shuttle busszal van összeköttetésben az 1-es terminállal és a központi reptéri állomással.
A növekvő kereslet miatt egy harmadik terminál építése is folyamatban van, ahova ugyancsak diszkont fuvarozókat terveznek telepíteni. Megnyitása 2017-eb esedékes.
Kanszai megközelítése vonattal a Haruka expresszel lehetséges. Számos szolgáltató üzemeltet expressz busz szolgáltatást is a reptér és a belváros között. Kobe repülőtér és Kanszai között nagysebességű komptranszfer is működik.