A szingapúri Changi repülőtér Ázsia egyik legfontosabb légiközlekedési csomópontja, a város üzleti központjától mintegy 17 km-re fekszik. Évek óta a nemzetközi fórumokon a világ legjobb repterének választják.
A Changi a Singapore Airlines, a SilkAir, a Scooz, a Tigerair és a Jetstar Asia Airways bázisrepülőtere, fontos elosztó bázis a szomszédos Garuda Indonesia számára és a Qantas másodlagos csomóponti repülőtere, mely az Ausztrália és Európa közötti „kenguru útvonalon” Szingapúrban szakítja meg útját. 100 légitársaság mintegy heti 6500 járata repült a világ 80 országának 300 városába. 40.000 embernek ad munkahelyet, a szingapúri GDP 6%-át állítja elő. 54 millió utassal a világ 19., Ázsia hatodik legforgalmasabb repülőtere (Peking, Tokió, Hong Kong, Dzsakarta és Bangkok előzi meg).
A repülőtér – 1981-es megnyitása óta – a világ légi közlekedésében a szolgáltatások színvonalát meghatározó repülőtérré vált, több mint 470 díjat kapott, 30-szor választották a Legjobb Repülőtérnek.
A Changi repülőtéren jelenleg három terminál működik (az átalakítás után lesz a diszkont-cégeknek dedikált terminálból a T4). Az 1-es, a 2-es és a 3-as terminál egy közös tranzitcsarnokon keresztül közvetlenül kapcsolódik. A terminálok közötti közlekedést mozgójárdák és egy „skytrain” rendszer segíti, bár a nem légi utasok gyalogosan is közlekedhetnek a terminálok között. A 2-es terminál mellett található a JetQuay, mely a VIP utasok számára nyújt saját check-in lehetőséget, innen bármely más terminálról induló repülőgéphez személyesen, elektromos kocsival szállítják az utast.
1-es terminál
A Szingapúr-Changi repülőtér legrégebbi terminálja, területe 308 000 m², maximális kapacitása évi 21 millió utas kiszolgálása. A terminál felújítása 2012-ben fejeződött be.
2-es terminál
A 2-es terminált az eredeti repülőtér-fejlesztési projekt második fázisában, 1990-ben nyitották meg. Az épület hosszanti elrendezésű, a kifutópályákkal párhuzamosan, közvetlenül az 1-es terminál déli oldalán helyezkedik el, központja a beltéren berendezett kert, de a tetőteraszon külső kert is található.. Megnyitásával egyidejűleg adták át a két terminált összekötő Skytraint. Megnyitásakor a Singapore Airlines és a SilkAir összes járata több délkelet-ázsiai légitársaság, például a Malaysian Airlines, a Philippine Airlines és Royal Brunei Airlines járataival együtt átköltözött az új terminálra. Őket több más légitársaság, közöttük a Singapore Airlines szövetségesei követték, elsősorban a Lufthansa, mely a Star Alliance szövetségen belüli partnere. Később az Etihad Airways és az All Nippon Airways költözött a terminálra.
3-as terminál
A 3-as terminál 2008-ban kezdte meg működését, ezzel a repülőtér évi utaskapacitása 22 millió fővel emelkedett. A terminálhoz 28 utashíd kapcsolódik, melyek közül nyolc az Airbus A380 kiszolgálására is képes.
A 3-as terminál szakít az előző két terminál jórészt utilitarista építészeti megoldásaival. A régió más új repülőtereihez hasonlóan fő szerkezeti elemei üvegből vannak, a terminál belsejében nagyméretű, átlátható terekkel. Ezektől az új repülőterektől eltérően azonban, természetes jellemzőket és meleg tónusokat használ fel, melyek az üveg és acél steril hangulatával szemben jó ellensúlyt biztosítanak. Például az oszlopoknak fa-utánzatú borítása van, a padló többnyire krém- és bézs-színű. A tető kivitelezése olyan, hogy a csarnokokba természetes fény jut a 919 darab tetőablakon keresztül. A trópusi érzet fokozására egy 5 m magas „zöld falat” hoztak létre futónövényekkel és vízeséssel. Időnkénti vízpermetezésével a zöld fal segít a terminál belső hőmérsékletének szabályzásában is.
5-ös terminál
Az új terminál csak 2020 után fog megnyílni, 1000 hektárt meghaladó területével a világ egyik legnagyobb terminálja lesz, 50 millió fős befogadóképességgel. Így az egész repülőtér 135 millió utas kezelésére válik alkalmassá. Ekkor valósul majd meg a légiszövetségek terminálok szerinti szétválasztása.
JetQuay CIP terminál
A JetQuay Terminált a korábbi VIP várókból alakították ki, melyeknek feladata külföldi magas rangú utazók kiszolgálása volt. A terminált kifejezetten a CIP utasok („Commercially Important People” – üzletileg fontos utasok) számára hozták létre. A terminált bármelyik terminálról induló, bármely légitársasággal, bármilyen osztályon utazó utas igénybe veheti. A JetQuay egyéni jegykezelést, poggyászkezelést és útlevélkezelést biztosít utasai számára.
Mivel a Singapore Airlines, melynek bázisrepülőtere a Changi repülőtér, volt az Airbus A380 első vásárlója, a hatalmas méretű repülőgép kiszolgálását lehetővé tevő létesítmények létesítése prioritást kapott. 2005-ben a Changi repülőtér helyezte üzembe az első 11 speciálisan épített kaput, mely képes az óriásgép fogadására. Az utasok közvetlenül a kapu várótermeiből léphetnek az 555 személyes gép felső kabinjába. Ezeknek a várótermeknek a méretét szintén megnövelték, hogy képesek legyenek az A380 nagyszámú utasának befogadására.
A repülőtér három nagy terminálján összesen több mint 70.000 m² területen működnek üzletek és éttermek. Az igényesen kivitelezett repülőtéren más értelmet nyer a „minden időmet a repülőtéren töltöttem” kifejezés. A két tranzitvárótól kezdve, melyekben a nap 24 órájában szunyókálhat kényelmesen az utazó, zuhanyzók és fürdési lehetőségek állnak rendelkezésre, a szállodai és uszodai szolgáltatásokig minden megtalálható. A Changi repülőtér olyan újításokat vezetett be, mint például a Singapore Tours (melyet azon utasok számára hoztak létre, akiknek várakozási ideje meghaladja az 5 órát, ezek az utasok külön engedélyt kapnak a repülőtér elhagyására négy különböző városnéző túra keretében), vagy a Nature Trail („ösvények a természetben” – öt, különböző téma köré csoportosuló kert - kaktusz, pillangó, napraforgó, páfrány és orchidea).
A Changi repülőtér Skytrain vasútja az 1-es, 2-es és a 3-as terminálokat köti össze, a vonal mentén hét megállója van. A vonaton külön kocsik szállítják a „légi oldali” (tranzit) és a „városoldali” utasokat. A Skytrain éjszakai üzemszünete alatt szintén ingyenes buszok közlekednek 20 percenként a négy terminál között.
A repülőtérnek közvetlen kapcsolata van a szingapúri MRT (Mass Rapid Transit) városi vasútrendszerrel, a föld alatti vasútállomás a 2-es és a 3-as terminál alatt helyezkedik el, és mindkét terminálról elérhető. A hálózat további részén történő utazáshoz a Tanah Merah állomáson át kell szállni.
Az SBS Transit és az SMRT Buses által üzemeltetett járatok a három fő terminálépület legalsó szintjén található buszvégállomásokról indulnak.