Подробнее на сайте: http://choose-house.ruhttp://grand-finance.ruGo to top of pagehttp://dohodok.ruhttp://health-treatment.ru
http://body-treatment.ruhttp://kupil-jilie.ruhttp://tryjoomla.net http://leadnews.ru
http://joomspider.com http://maintain-health.ru http://my-immobility.ruhttp://my-houseroom.ruhttp://java-code.ruhttp://buy-immobility.ruhttp://repair-dwelling.ru

Madrid - Barajas Nemzetközi Repülőtér (MAD)

Madrid - Barajas nemzetközi repülőtér

Az 1931-es építésű madridi Barajas (vagy Adolfo Suárez) nemzetközi repülőtér Madrid nemzetközi repülőtere, Spanyolország és egyben Dél-Európa fő légi központja. Madrid központjától 12 kilométerre északkeletre fekszik. A Barajas Ibéria kapuja a Föld többi része, főként Latin-Amerika felé. Közel 50 millió utast szolgál ki, majdnem fél millió le- és felszállással; a világon a 15., Európában az 5. az utasok száma alapján. Az Iberia légitársaság bázisreptere, ez a cég generálja a Barajas forgalmának 60%-át.

Az 1-es, 2-es és 3-as Terminálok szomszédosak és közvetlen összeköttetésben állnak egymással. Ezek a Terminálok a SkyTeam és a Star Alliance, valamint az Air Europa és a Spanair központjai. A 2006-ban átadott, futurisztikus 4-es Terminál az Iberia és leányvállalata, az Air Nostrum, valamint a Oneworld többi légitársaságának központja. Az első három Terminál beszálló kapujainak számozása folytatólagos (A1-től E89-ig), de a 4-es Terminálban különállóak.

Az új fejlesztéssel a Barajas 70 millió utas fogadására lett kalibrálva. A növekvő gépforgalom kiszolgálásához két új kifutót is felhúztak, így összesen négy pálya gondoskodik a zavartalan közlekedésről, akár 120 gépmozgás is lehet óránként, egy le- illetve felszállás minden 30 mp-ben.

A 4-es számú terminál két különálló, egymástól 2 kilométerre fekvő épületből áll. A két részt az automata személyszállító, az APM köti össze, ami óránként átlagban 13 000 utast szállít.

A T4 jelzést viselő főépületről főként belföldi és európai járatok indulnak. Területe több mint 450.000 négyzetméter és évente 20 millió utas befogadására alkalmas. A 250.000 négyzetméter alapterületű T4S részről hosszútávú és néhány európai járat üzemel. Az épület évi 15 millió ember kiszolgálására készült.

A legforgalmasabb belföldi útvonalak: Barcelona (2 millió utas - a Madrid-Barcelona útvonal Európa második legforgalmasabbja az Isztambul-Izmir viszonylat mögött), majd Palma de Mallorca (1,3 millió), Gran Canaria (1,2 millió), Tenerife (1,1 millió) és Bilbao (620.000).

Leggyakrabban repült célirányok Európában:
London LHR (1,3 millió fő), Lisszabon (1 millió), Páris Orly (1 millió), Róma FCO (1 millió), Párizs CDG (1 millió).

Tengerentúli favoritok: Buenos Aires EZE (750.000), New York JFK (700.000), Sao Paulo (620.000), Lima (560.000), Mexikóváros (550.000).

A madridi Metro direkt összeköttetést nyújt a reptér és a belváros között, az EMT 200-as buszjárat több terminálnál is megáll, de elérhető expressz busz is.

 

honlapwikipediautasvelemenyektranszfercsomagmegorzoloungeterkepekidojaras