A 1992-ben megnyílt müncheni repülőtér Németország második legfontosabb és Európa hetedik legforgalmasabb kikötője. 1992-ben nyílt meg, évente több mint 400.000 repülőgép veszi igénybe. 2014-ben 37 millió utast kezelt, ezzel a világ 27. leglátogatottabb reptere lett.
28.5 km-re észak-keletre található a várostól, 15,6 km2-en terül el. A Lufthansa második számú csomópontja. Utasszámban a legnagyobb légitársaság az Air Dolomiti. Két kifutó közé ékelődve található a két terminál és a Müncheni Reptéri Központ épülete. Mivel a két pálya teljes kapacitással működik csúcsforgalom idején, egy harmadik építése indokolt volna, ám heveny civil tiltakozás azt egyelőre jogi útra terelte.
Az 1-es terminál 25 milliós kapacitásával a nagyobbik épület, öt, betűkkel jelölt modulra van bontva (A, B, C, D, E), utóbbin csak érkezések megoldhatóak. A és D schengeni járatokat kezel, B és C azon kívülieket. Van egy különálló F csarnok is, itt a kiemelt veszélyességű járatok kerülnek kiszolgálásra. Összesen 21 beszállókapu működik a terminálon, 3 ezek közül alkalmas az A380-asok fogadására. További 60 parkhely működik közvetlen utashíd nélkül.
Terminal 1 ad otthont jelenleg a Star Alliance szövetség gépeinek, a Turkish Airlines kivételével, és itt dokkol még a Germanwings, az Emirates és EasyJet.
A 2-es terminál befogadóképessége azonos az 1-esével, ám központi kialakítása eltérő. 2003-ban épült, 24 direkt kapuval összesen 75 gép tud itt parkolni. Két szinten történik az utaskezelés, Schengen illetve nem-Schengen bontásban. A 2-es terminál szatellit-épülete 2015-ben készül el, újabb 11 millió utasnak kínálva hozzáférést, 52 kapuval 27 utashíddal.
A legfrekventáltabb repülési viszonylatok: London LHR, 1,2 millió utas, Párizs CDG 920.000, Barcelona 720.000, Amszterdam 690.000, Isztambul 650.000.
Tömegközlekedés szempontjából két S-Bahn vonal (S1, S8) és egy busz járat (MVV 635) kínál kulturált megoldást.