Az 1997 és 1999 között megépült sanghaji Putungi nemzetközi repülőtér az egyik legfontosabb nemzetközi belépési pont Kínába. A városközponttól 30 km-re keltre fekszik. 42 millió éves utasszámával pedig 20-adik a nemzetközi rangsorban, teherforgalomban még előkelőbb helyen ismert.
A Putungi repülőtér a China Eastern Airlines és a Shanghai Airlines bázisállomása, az Air China fontos nemzetközi csomópontja. 87 légitársaság számára 197 célállomást tesz elérhetővé. A belföldi forgalom javát a Hongqiao nemzetközi repülőtérre hagyja.
A hosszú távú tervekben 3 terminál, 2 nagy váró, 5 kifutópálya és évi 100 milliós utaskapacitás szerepel. Jelenleg két terminállal és három kifutóval üzemel, a negyedik kifutópálya és a harmadik terminál pedig tervezés alatt áll, átadásuk 2015-ben esedékes.
Az 1. terminál 28 kapuval rendelkezik, ezekből 13 db kétszintes. 20 millió utast tud kezelni.
Jellemzőn a Skyteam és a Oneworld légitársaságok, illetve a China Eastern Airlines nemzetközi járatai használják.
A 2. terminál az újabb építésű, 2008-ból. 60 millió utasra lett méretezve. Kialakítását tekintve hasonlít az 1. terminálra, építészetileg igyekszik a természeti formák, hullámvonalak megjelenítésére. Több mint 30 fuvarozó használja, kiemelten a Star Alliance partnerek, az Air China és a Shanghai Airlines, ezentúl a China Eastern és a China Southern belföldi járatai is itt találnak otthinra.
A putungi legforgalmasabb nemzetközi célállomásai: Párizs, Frankfurt, Chicago és Sydney.
A reptér leggyorsabban a 15 percenként közlekedő, nagysebességű Sanghaj maglev vasúttal közelíthető meg, amely akár 430 km/-h tempóval is száguld.
A kettes metróvonal nem csak a belvárossal és tömegközlekedési hálózattal, de a
Hongqiao belföldi repülőtérrel is könnyű összeköttetést nyújt, bár egy reptérváltásos repülésnél érdemes jó pár órát rászámolni a transzferre.
A repülőtéri buszok közül 8 különböző járat fordul meg itt.