A pekingi nemzetközi repülőtér Kína vezető, a világ 2. legnagyobb forgalmú reptere, majdnem 80 millió utassal éves szinten, ez 557.000 le-és felszállást jelent. A város centrumától 32km-re észak-keletre fekszik és 1958-ban nyitotta meg először kapuit. Az Air China légitársaság fő bázisa, ami 120 célállomásra szállít innen. Ugyancsak fókuszpont a légikikötő a Hainan és a China Southern Airlines számára.
Az irdatlan méretű B terminál a 2008-as olimpia várható igénybevétele miatt épült meg, ez lett a világon a második legnagyobb ilyen rendeltetésű épülete (a dubaji után), és a világ hatodik legnagyobb alapterületű épülete. Ez a projekt magával vonzotta a harmadik kifutópálya megépítését is, és egyben kiépült a várost a reptérrel összekötő vonathálózat is. (További fejlesztés gyanánt épül egy reptér Daxing–negyedben is, ide költözhet majd 2018-ban egy teljes légiszövetség forgalma.)
Terminal 1 a maga 60,000 m2-ével 1980-ban került átadásra, ma kisebb társaságok belföldi járatai veszik birtokukba. A 336,000 m2 alapterületű Terminal 2 a China Southern Airlines, a China Eastern Airlines és a Skyteam tagok otthona.
A Terminal 3 az Air China, a Oneworld partnerek és a Star Alliance szövetség gépeinek istállója. A 986,000 m2-en a fő terminálhoz (Terminal 3C) két szatellit csarnok (Terminal 3D és Terminal 3E) társul, 5 föld feletti és 2 föld alatti szinttel. A háromszög alakú tetőablakok az igényelt természetes fény mennyisége szerint állíthatóak. A T3E váróban a Nyári Palota birodalmi kertjének stílusában épített belső kert segít az ellazulásban. Összesen 150 beszállókapu van, a kapacitásnövelés pedig összesen 90 millió utas kiszolgálását teszi lehetővé. A380-asokkal jelenleg a Singapore Airlines, az Emirates, a Malaysia Airlines és a British Airways dokkol itt.
Terminal 1, 2 és 3 között shuttle busz közlekedik 10 percenként, éjszaka 30 percenként. A pekingi metró Airport Express vonala 28 km-en át fut T3, majd T2 érintésével a városba. A városi busz mindhárom terminált érinti és el lehet vele jutni közvetlenül a fő vonatállomásokra is.