A dohai Hamad nemzetközi repülőtér Katar nemzetközi repülőtere, egyben a nemzeti légitársaság, a Qatar Airways bázisrepülőtere. A rajzasztalon 2003-ban kezdett alakot ölteni, 2009-ben kellett volna megnyílnia, 2013-ban a szentelő járat érkezése előtt órákkal kellett biztonsági okok miatt újabb hónapokra halasztani, végül 2014-ben történt meg a váltás a régi repülőtérről, kezdetben 10 légitársaság gépeivel.
A légikikötő 36 km2-en terül el, 50 millió utas befogadására képes, bár számítások szerint akár 100 milliós forgalom is elérhető a repülés világának keleti súlypont-eltolódásával.
A reptérnek oázis-tematikát adtak a tervezők, az épületek vízzel kapcsolatos motívumokat viselnek magukon, hullámszerű tetőszerkezettel és sivatagi növényzettel a kertekben. Az anyaghasználat, az általános tér- és minőségérzet próbálja a Qatar Airways kiemelt, 5-csillagos státuszát sugározni.
Terminal 1-en a nyugati elhelyezkedésű A Csarnok 10 utaskapuval bír, ebből 2 képes A380-asokat kiszolgálni. A B Csarnok keletre esik, és azonos számokat tud felmutatni, mint „A” testvére. A Qatar Airwaysen kívül gyakorlatilag szinte minden más légitársaság gépei innen indulnak. A C Csarnok 13 kaput kínál, ismét kettőt az A380-asoknak. A terminál természetesen rendelkezik First és Business lounge-dzsal is.
Terminal 2 még egyelőre csak terveken szerepel, de ha a hevesen vitatott 2022-es futball VB végül tényleg itt kerül megrendezésre, akkor ez az építkezés is minden bizonnyal megvalósul.
A reptér kétkifutós rendszerben dolgozik, ezek a világon a leghosszabbak közé számítanak. Innen a világ mind a 6 lakott földrészére indulnak gépek, ezt csak a dubaji, a az abu dhabi-i és a johannesburgi nemzetközi reptér mondhatja el magáról.
Figyelem! A reptéren jelenleg nincs csomagmegőrző szolgáltatás! (2015. március)