A LaGuardia repülőtér New York három utasforgalmi repülőtere közül a legkisebb, de képes fogadni széles törzsű repülőgépeket is. Az utazók többségi véleménye szerint leharcolt állapotú, „harmadik világbeli”, több fórumon megválasztották az Egyesült Államok legrosszabb repterének is. A pilóták csak USS LaGuardia-ának becézik a rövid kifutók és a repteret körülölelő vízfelület miatt, érzésre mintha egy anyahajón landolnának.
Mindemellett a LaGuardia a legnagyobb az európai járatokkal nem rendelkező amerikai légikikötők között. Egy fennálló szabályzat megtiltja a 2400 km-nél távolabbról érkező non-stop gépek landolását a LaGuardián. Az induló járatok többsége az USA és Kanada más városai felé tart, de szezonálisan indulnak járatok Aruba, a Bahama-szigetek és Bermuda felé is.
2014-ben 27 millió utas fordult meg itt; (a JFK-n 53 millió, a Newarki reptéren kb. 35 millió; összességében kb. 115 millió utas használta a New York-i reptereket, tehát a new yorki légtér utasforgalma a második az öt repülőtérből gazdálkodó London után).
Az általános vélemény legkevésbé a Delta Air Lines-t zavarja, mely csomópontként használja a LaGuardia-t. 2011 és 2013 között addig még nem látott fejlesztéseket vittek itt végbe, járataik számát 60%-kal növelték, desztinációit 75%-kal, így 264 napi járattal 60 várost tudnak kiszolgálni. A reptér fókuszpont még az American Airlines számára.
A forgalmi számok is ennek megfelelően alakulnak, a reptér legszorgalmasabb felhasználói:
Delta Air Lines (10 és fél millió utas évente), American Airlines (7,4 millió), Southwest Airlines (2,3 millió), United Airlines (2,3 millió), JetBlue (1,5 millió).
A LaGuardia négy terminállal működik, némelyiket maguk a légitársaságok tartják fent. A Delta Air Lines használja a Terminal C-t, D-t és az A jelentős részét.
A négyszintes Terminal B a Központi terminál épület, négy csarnoka 40 utaskapuval rendelkezik. Ennek a létesítménynek a teljes elbontása évek óta tervben van, de annak csak a halogatásával szembesülnek egyelőre az utazók.
Terminal C bonyoltíja a regionális forgalot felét, Terminal D tudja a nagyobb gépeket dokkolni (Boeing 757 és Boeing 767).
A LaGuardia legforgalmasabb viszonylatai:
Chicago 1,4 millió utas, Atlanta 1 millió, Miami 750.000, Dallas 730.000, Fort Lauderdale 710.000.
Megközelíthetőség: az MTA regionális buszokkal lehet elérni a metrórendszert (M60, Q47, Q48, Q70, Q72).
Privátbuszokkal is el lehet érni a belvárost – ez a drágább megoldás. Vasúti összeköttetés jelenleg nem áll rendelkezésre, egy hosszútávú fejlesztési terv részét képezi csupán.
Figyelem! Biztonsági okokból a reptéren nincs csomagmegőrző szolgáltatás!