A Boeing 747, becenevén a „Jumbo Jet”, egyes vélemények szerint a legismertebb repülőgép a világon.
Az első szolgálatba állított szélestörzsű utasszállító repülőgéptípus. Fejlesztését az a Boeing Commercial Airplanes kezdte meg, amelyik az 1960-as évek – szintén – legnagyobb utasszállító repülőgépét, a Boeing 707-et tervezte. Az új típus elődjénél két és félszer nagyobb lett. 1970-ben állt szolgálatba a Pan American és a TWA színeiben, 37 évig tartotta többek között az egy járaton ülő legnagyobb utaslétszám rekordját, amelyet az Airbus A380-asa döntött meg 2007-ben.
A típus négyhajtóműves, kétszintes felépítésű, utas-, teherszállító és egyéb altípusai készültek. Az utolsónak szolgálatba állított 747–400 altípus meglehetősen magas szubszonikus sebességre is képes (Mach 0,92), három utasosztályon 416 főt, két utasosztállyal 524 főt képes akár 13.470 km-es interkontinentális távolságra elszállítani.
2007 decemberéig 1399 db-ot adtak át a megrendelőknek, ezek 122 féle variációban készültek el.
Mivel a Jumbo-sikertörténet felett meglehetősen eljárt az idő, a Boeing jelentősen áttervezve a 747–400-at. Az új 747–8 változatot 2011-2012-re állította forgalomba, mely jelentős előrelépést hozott a 747–400-hoz képest.
Hossz: 70,6 m
Fesztáv: 64,4 m
Tömeg: 362.880 kg
Utazósebesség: 930 km/h (Mach 0,85)
Utasok: általában 409 fő 3 utasosztályon elhelyezve, maximum 660 fő befogadására képes.
Hajtómű: 4 db, egyenként 26.300 kg tolóerejű Rolls-Royce RB.211–524 vagy General Electric CF6 turbóventilátoros gázturbinás sugárhajtómű
Személyzet: 4+15 fő