A Dreamliner a Boeing legmodernebb hosszútávú, közepes méretű, széles törzsű két hajtóműves utasszállító repülőgépe.
A Boeing a Yellowstone Project keretében több korábbi gyártmányát, a Boeing 757, Boeing 767 és a Boeing 777–200 típusokat tervezi leváltani egyetlen géppel, konkurenciát állítva ezzel az Airbus A330-nak. Eredetileg a Sonic Cruiserrel tervezték ezt, de a 2001. szeptember 11-ei terrortámadás után a légitársaságok olcsóbban üzemeltethető repülőgépeket szerettek volna vásárolni, az alacsony árakkal visszahódítva az elbátortalanodott utasokat, ezért a Sonic Cruiser fejlesztését leállították, és egy konvencionálisabb repülőgép fejlesztésébe fogtak.
A korszerű hajtóművek kevesebbet fogyasztanak, a nagy mennyiségű kompozit anyag miatt a repülőgép szerkezete könnyebb lesz, így olcsóbbá válik az üzemeltetés, és csökken a károsanyag-kibocsátás. A repülőgépen a megszokottnál nagyobb ablakok vannak, a kabinbelső is eltér a megszokottól. Fejlesztése jelentős késést szenvedett, emiatt 2009 elejéig 33 gép megrendelését mondták vissza.
Az Airbus a repülőgép fejlesztésének hírére kezdte meg az Airbus A350 tervezését, amelyet konkurenciájának szán.
Utasszám: 242-381
Hosszúság: 56.7 m
Szárnyfesztáv: 60.1 m
Szárnyfelület: 325 m2
Magasság: 16.9 m
Kabin szélesség: 5.49 m
Maximális felszálló tömeg: 228.000 kg
Maximális leszállósúly: 172.000 kg
Utazósebesség: 913 km/h
Maximális sebesség: 954 km/h
Maximális hatótávolság: 14.500 km
Legnagyobb repülési magasság: 13.100 m
Hajtóművek (2x): General Electric GEnx-1B vagy Rolls-Royce Trent 1000