A sao pauloi Guarulhos Nemzetközi Repülőtér területét pontosan átszeli a Baktérítő. 1985-ben látott napvilágot Brazília és egyben Latin-Amerika legforgalmasabb repülőtere. Közel 40 millió utas fordul meg itt éves szinten. A gépmozgásokat 45 leszállásban/óra maximalizálták. 53.000 embernek ad munkát a létesítmény.
Megépítése óta kapacitásproblémákkal küzd, állandó hozzáépítésekkel, újratervezésekkel – hol a kifutópályák, hol a terminálok kerülnek sorra. A hármas terminál súlyos viták nyomán a 2001-es tervezett dátum helyett csak 2011-ben érte meg az első kapavágást (végül 2014-ben készült el és a Star Alliance társaságok otthona lett). A korábbi teherterminálból pedig előbb átmeneti, majd állandó jelleggel alakították ki a 4-es terminált, mely belföldi járatokat szolgál ki.
A legutóbbi bővítést a 2014-es futball vb és a 16-os Olimpia megnövekedett igénybevétele indokolja. Ennek részét képezi a légikikötőt a várossal összekötő nagysebességű vasútvonal kiépítése, mely 2015-ös dátummal kellene, hogy megnyíljon.
Jelenleg két kifutóval üzemel a repülőtér (a harmadik terveit elkészítették, csámcsogtak rajta, majd elvetették). Az 1-es és 2-es terminál direkt összeköttetése miatt könnyű a tranzit közlekedés a csarnokok között.
A reptér fő viszonylatai:
Buenos Aires 2,4 millió utas, Miami 1,2 millió, New York 1 millió, Santiago 1 millió, Párizs 600.000.
A reptéri busszal elérhető mind a belváros több kiemelt pontja, mind közvetlen kapcsolat a másik reptérrel, a Congonhas-szal. Számozott városi járat is nyújt összeköttetést a metrórendszerrel, távolsági buszok pedig a környező térséggel kötik össze a Guarulhost.